• NewOrigin
  • Kontaktujte nás
    0915 390 581
    Po - Pia: 9:00 - 17:00
  • Môj profil

Ako sme sa dostali na Google a získali nových zákazníkov?

  • Pridané: 14.11.2023

Toto je len vzorový článok, ktorý sa nezakladá na žiadnych skutočných udalostiach ale môže Vám poskytnúť cenné informácie a postupy.

Úvod

Áno, aj my sme chceli byť na popredných pozíciách v Googli. V prvom rade sme si však museli uvedomiť ako vyhľadávací algoritmus Googlu a jemu podobné vyhľadávače fungujú a až následne sme podnikli kroky, ktoré nás do popredia dostali.

V princípe je to naozaj veľmi jednoduché:

  1. Google poskytne užívateľovi rôzne stránky v rôznom poradí vo svojom vyhľadávaní  na základe jeho konkrétneho dopytu, ktorý do vyhľadávača zadal. Je tak veľmi pravdepodobné, že ak užívateľ zadá zdanlivo rovnaký dopyt, ale použije iné kľúčové slová alebo frázy, tak sa aj poradie zobrazených stránok vo vyhľadávaní výrazne líši. Je tak veľmi náročné byť na rôzne kľúčové slová a frázy na prvej strane vo vyhľadávaní a takmer nemožné byť na všetky dopyty na úplne prvej pozícií hlavne ak na rovnakom trhu exituje veľká konkurencia.
  2. Pre google je obsah kráľ. Google zobrazuje stránky na základe jej obsahu a hlavne teda z toho textového. Vedeli sme, že ak budú naše texty originálne, pútavé a zároveň v nich budú zakomponované kľúčové slová, ktoré pravdepodobne uspokoja dopyt užívateľa máme z polovice vyhraté.
  3. Google okrem relevantného obsahu uprednostňuje stránky, ktoré už majú nejakú pestrú históriu na internete a živo sa o stránke diskutuje na internete. Najlepší spôsob ako to dosiahnuť je keď iné web stránky odkazujú na obsah našej stránky (tzv. linkbuilding).
  4. Zistili sme, že dostať sa na Google vyžaduje pomerne dlhý čas preto je najlepší spôsob začať úplne inak!

V čase, kedy sme chceli stránky verejne zobraziť pre široký internet bol ich obsah dokončený a otestovaný na rôzne situácie do ktorých by sa náš potencionálny zákazník mohol dostať. Akonáhle sme si boli istý, že je web pripravený postupovali sme podľa týchto krokov:

Registrácia do vyhľadávačov

Ako prvé sme informovali najznámejšie vyhľadávače o novej web stránke na internete cez ich špecializované nástroje pre webmasterov.

Moja firma na Googli

Ako ďalší krok sme registrovali našu firmu do máp Googlu. Je to zadarmo a na zaregistrované miesto na mape nám prišiel overovací list už o pár dní priamo z Googlu. Informácie o našej firme sa tak zobrazovali po zadaní názvu našej firmy v krátkej vizitke priamo vo vyhľadávaní. Ideálny spôsob pre lokálne kamenné predajne alebo priestory, kde môžu návštevníci firmu navštíviť.

Registrácia do katalógov firiem

Na základe našich služieb, ktoré poskytujeme sme sa registrovali do konkrétnej kategórie najznámejších katalógov firiem, ktoré navštevuje veľké množstvo potenciálnych zákazníkov a aj v dnešnej dobe sú vo veľkej miere zákazníkmi využívané pre nájdenie tej správnej firmy. Okrem toho sú kategórie jednotlivých služieb často zobrazované na popredných pozíciách vyhľadávača z dôvodu ich veľkej bonity.

Reklama a marketing

Veľa podnikateľov tento krok ignoruje a začína najskôr s optimalizáciou web stránok pre vyhľadávače (tzv.: SEO). My sme však vedeli, že SEO je komplexný a naozaj veľmi zdĺhavý proces, počas ktorého nemusíme získať ani jedného zákazníka. Našou prioritou je predávať naše produkty a poskytovať naše služby reálnym zákazníkom preto naším ďalším krokom bola najskôr platená reklama. Množstvo začínajúcich podnikateľov odrádza práve nutnosť platiť za získanie zákazníka, no správne nastavenie reklamy už pri základných reklamách prinesie okamžite relevantného zákazníka, ktorý za uhradenú maržu dokáže priniesť niekoľko násobok ďalších zákazníkov. Naša firma tak začínala zarábať takmer okamžite a to v priemere naozaj už za pár centov na jednu objednávku.

Príkladom platených reklám môže byť Google Ads, Facebook Ads a reklamy na Instagrame, Sklik, Etarget, Azet klik, no môže sa jednať aj napríklad o partnerské služby (tzv. Affiliate), kedy partnera odmeníte až vtedy, keď privedie reálneho zákazníka s reálnou objednávkou. V prípade eshopu to môžu byť porovnávače tovarov, pri službách zase rôzne portály na dopyt alebo služby typu "ja spravím".

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Konečne sme sa dostali do bodu, kedy začneme reálne pracovať na tom, aby sa naše stránky začali zobrazovať v organickom vyhľadávaní Google. Tento krok môžeme rozdeliť do dvoch kategórií, teda na tie, ktoré ovplyvníme priamo na našich stránkach (On page) a na tie, ktoré nemáme plne v našej moci a budeme potrebovať pomoc iných stránok (Off page).

On page SEO

Pre Google je veľmi dôležité aby bola štruktúra vytváraného webu optimalizovaná podľa všeobecných noriem (HTML tagy). Teda aby nadpis bol označený ako nadpis, text ako text, alebo popis produktu ako popis produktu. Toto všetko redakčný systém WEXBO nastavuje automaticky pri vyplňovaní jednotlivých položiek v administrácií. My sa tak môžeme venovať len naozaj dôležitým veciam a tým je tvorba pútavého a relevantného obsahu. Takými môžu byť správne nadpisy článkov, produktov, popis kategórií alebo produktov alebo texty na našom blogu či v návodoch pre zákazníka. Práve dobré a správne formulované texty dostáva našu web stránku do popredia vo vyhľadávaní. Podporiť ich zverejnenie tiež môžeme napr. sociálnymi sieťami ako je Facebook, Twitter či Instagram.

Off page SEO

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že akákoľvek relevantná stránka, ktorá má podobný obsah alebo ju navštevuje podobné publikum tomu nášmu, je tak ideálna aj na to, aby sa na nej zobrazil odkaz na náš web. Google takýmto externým odkazom prikladá veľkú váhu a pokiaľ sa jedná o naozaj relevantné zdroje a zároveň sú tieto zdroje dôveryhodné, tak stránky, na ktoré odkazy smerujú sú odmenené aj uprednostňovaním vo vyhľadávaní na konkrétny dopyt. Jednoducho povedané čím viac relevantných a dôveryhodných externých zdrojov bude odkazovať na našu stránku, tým bude naša stránka v očiach Googlu lepšie hodnotená.

Budovanie spätných odkazov na našu stránku je dlhý a pracný proces. V niektorých prípadoch sme pomáhali potencionálnym zákazníkom na diskusných fórach, kde sme v rámci pravidiel diskusného fóra zobrazili aj odkaz na náš web prípadne odkázali na návod, ktorý sme mali na stránke. Tiež sme kontaktovali administrátorov stránok, ktoré majú podobné publikum so žiadosťou o zverejnenie nášho PR článku na ich webe. V niektorých prípadoch to bolo zadarmo, ak bol článok pre nich prínosom a v niektorých prípadoch sme si za PR článok zaplatili (vďaka službe na to určenej sme ich zoznam dostali na striebornom podnose aj s cenou za zverejnenie článku). Jednoducho sme sa snažili zobraziť link na našu stránku v čo najviac relevantných weboch a to aspoň raz za mesiac (napr. v magazínoch, súvisiacich blogoch, portáloch na zľavy, špecializovaných katalógoch, verejných diskusných fórach alebo na stránkach našich partnerov, ktorý priamo neboli našimi konkurentmi ale ich návštevníci mali podobný alebo súvisiaci nákupný zámer).

Analýza webu

Aby sme zistili, ktoré kroky nám prinášajú najväčší počet reálnych zákazníkov v podobe konverzie nastavili sme analytické nástroje. V nich sme následne časom porovnávali rôzne metriky v rôznych časových intervaloch. Až na základe získaných dát sme sa začali venovať nedostatkom a zdokonaľovali tie, ktoré naozaj fungovali pre náš typ podnikania.

Záver

Najdôležitejšie je určiť si priority! V tomto prípade začať s tým, čo sa dá nastaviť rýchlo, ľahko a čo prinesie najrýchlejšie výsledky. Až následne pristupovať ku krokom, ktoré sú náročnejšie, vyžadujú väčší čas na realizáciu a aj spätnú väzbu.

    Momentálne nie je k dispozícií žiaden komentár

    Pridať komentár
     
    Súbory cookies používame pre správne fungovanie našej webovej stránky a jej funkcií. Pomocou súborov cookies si tiež napríklad pamätáme váš preferovaný jazyk, zvyšujeme pre vás relevantnosť zobrazovaných reklám, počítame návštevnosť stránok a pamätáme si vaše nastavenia vykonané na stránke.